środa, 19 czerwca 2013

Makaron domowy jajeczny




  • 200g mąki pszennej
  • 2 całe jajka
  • 2 szczypty soli

Z mąki usypać kopczyk, w środek wbić dwa jajka i posolić. Jajka rozmieszać ręką mieszając z mąką. Wyrobić ciasto, uformować kulę. Ciasto cieniutko rozwałkować podsypując niewielkie ilości mąki, rozwałkowany placek zostawić na około 1h do przeschnięcia. Po tym czasie ciasto zwinąć w rulon, odkrajać  dowolnej szerokości wstążki makaronu, roztrzepać palcami, pozostawić na stolnicy to przeschnięcia * ( ja przygotowałam makaron na około 2-3 godziny przed ugotowaniem go do zupy)







*Dobrze wysuszony makaron można przechowywać w pojemniku nawet kilka tygodni - osobiście robię na bieżąco 



4 komentarze:

  1. ja to się chyba nigdy nie zbiorę za makaron.. podziwiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chwila moment roboty :) A latem i chwila moment suszenia jak wiatrak w mieszkaniu chodzi ;) Smak nieporównywalny do sklepowego, jak u babci

    OdpowiedzUsuń
  3. Na tę ilość mąki trzeba dodać z 2 łyżki wody co najmniej, nie dokładny ten przepis :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Osobiście nigdy nie dodaje wody więc na tyle ile ja robię przepis jest dokładny, jak widać mi wychodzi :)

      Usuń