piątek, 19 lipca 2013

Młode jarzynki z kaszą jaglaną





  • Skrzydło z indyka  
  • Młode marchewki
  • Młode ziemniaki
  • Fasolka szparagowa
  • Koperek
  • Pietruszka ( korzeń i nać)
  • Lubczyk
  • Por
  • Seler (korzeń i liście)
  • Cebula
  • Czosnek
  • Kasza jaglana
  • Ziele angielskie
  • Liście laurowe

Skrzydło z indyka ugotować z zielem angielskim, liśćmi laurowymi,  zieloną częścią pora, selerem, lubczykiem, podpieczoną cebulą oraz ząbkiem czosnku. Bulion powinien sobie lekko "pyrkać" 1-1,5h. Wywar odcedzić. Do czystego buliony dodać resztę oczyszczonych warzyw ( w tym drobno pokrojoną białą część pora) , wsypać kaszę jaglaną i gotować około 30 minut ( aż kasza będzie miękka). Na kilka minut przed końcem dodać posiekaną pietruszkę oraz koperek

Dla malucha po 8 msc wybrałam warzywa i kaszę. Zblenderowałam. Dla uzyskania dobrej konsystencji dolewałam przegotowaną wodę ( trochę wywaru z indyka trafiło do miseczki z warzywami i kaszą, większej ilości wolałam jednak nie dodawać i taka lekka zupka bardzo dziecku smakowała). Można dodać mięsko z indyka

Dla przedszkolaka doprawiłam zupkę lekko pieprzem i szczyptą soli. Do miseczki dołożyłam oberwane mięsko z indyka 

Dorosłym zupa również smakowała ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz