poniedziałek, 22 lipca 2013

Masło



  • Śmietana 36%*

Zrobienie domowego masła jest bardzo proste. Wystarczy ubić śmietanę przez około 15 minut. Pierw powstanie bita śmietana, następnie zaczną robić się grudki i po około 8-10 minutach zacznie wytwarzać się maślanka i masło. Po 15 minutach odlewamy maślankę, a masło zbieramy w grudkę i wkładamy do miski z bardzo zimną wodą. Ugniatamy i formujemy zbitą kulkę. Wodę odlewamy i nalewamy czystą zimną ( ja dodatkowo trzymałam masło pod bieżącą zimną wodą), ponownie ugniatamy. Wkładamy do docelowego pojemniczka i do lodówki. Ja wyłożyłam pojemniczek folią spożywczą i wgniotłam do niego masło by później schłodzone łatwo wyszło. Z około 750ml śmietany wyszedł mi kubas maślanki i troszkę ponad 300g masła. Z pewnością nie jest to tanie masło, ale wiem co jem i co jedzą moje dzieci :) 








*30% też powinna się nadawać 

1 komentarz: