wtorek, 18 lutego 2014

Kurczak generał - pieczony na butelce



U-W-I-E-L-B-I-A-M !

  • kurczak
  • 3 łyżki sosu sojowego
  • łyżeczka pieprzu ziołowego, pół łyżeczki ostrej papryki, pół łyżeczki słodkiej papryki, łyżeczka majeranku, pół łyżeczki curry, pieprz czarny

Kurczaka myjemy i osuszamy. Nakładamy na butelkę od piwa. Nad piersiami kurczaka trzeba naciąć żeby wyszła szyjka butelki. Z sosu sojowego i przypraw robimy marynatę, dokładnie smarujemy nią całego kurczaka. Odstawiamy do lodówki na kilka godzin. prawie 1,5kg kurczaka piekłam  prawie 2h w 180st. Pierwsza godzina grzałka góra-dół, druga godzina tylko dół ( kiedyś gdy całe pieczenie miałam góra dół piersi zbytnio mi się przypiekły, a nóżki nie zdążyły . Zasada pieczenia kurczaka jest taka : 1kg kurczaka - 1 godzina pieczeni, 1,5kg-1,5h, 2kg-2.... jednak w przypadku tak stojącego kurczaka w moim piekarniku sprawiło się dłuższe pieczenie z połową ustawioną tylko na dół. Idealnie pasuje by butelka była pełna ciemnego piwa, buzując od ciepła kurczak będzie oblewany piwem. Gdyby tak się nie działo, można dosypać odrobinę soli w trakcie pieczenia. Ja jednak piwo wlewam do miseczki i w trakcie pieczenia smaruje kurczaka co jakiś czas. Tym razem ze względu na dzieci piekłam bez niczego i też jest super






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz