wtorek, 18 sierpnia 2015

Sos paprykowy


Za przepis dziękuje koleżance Basi. W zeszłym roku był mały BOM na tego typu sos, taki spolszczony ubogi  trochę jakby ajwar ;) Miałam okazję spróbować kilka słoiczków tego sosu - każdy od kogoś innego i ten zdecydowanie najbardziej przypadł mi do gustu, z lekkimi zmianami zrobiłam go tak:


  • 3kg słodkiej czerwonej papryki
  • 3 ostre papryki
  • słoiczek (190g) koncentratu pomidorowego
  • 1 szklanka cukru
  • 1 szklanka oleju
  • 0,5 szklanki octu
  • łyżka soli
  • 10 kulek ziela angielskiego
  • 5 liści laurowych
  • płaska łyżeczka sproszkowanej ostrej papryki 
  • 5-6 ząbków czosnku
Paprykę oczyścić i zblenderować - ja zostawiłam wyczuwalne drobne kawałeczki. Zmieszać z pozostałymi składnikami (bez czosnku) i gotować 15 minut, dodać posiekany drobno czosnek i gotować dalej 10 minut. Zostawić do lekkiego ostudzenia, następnie wyjąć kulki ziela i liście laurowe. Gotowy sos nałożyć do słoiczków, wytrzeć rant, dokręcić i pasteryzować ok 5 minut od zagotowania wody. Po zapasteryzowaniu wyjąć i studzić odwrócone do góry dnem


1 komentarz:

  1. Wygląda cudnie. Chętnie wypróbuję. Zapraszam do dodania przepisu do mojej akcji Warzywa psiankowate 2015 :)

    OdpowiedzUsuń