niedziela, 17 maja 2015

Pychotka - Pani Walewska




Pyszna i piękna





Kruche ciasto

  • 500 g mąki pszennej
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • pół szklanki cukru pudru
  • 200 g zimnego masła
  • 6 żółtek
  • 2 łyżki kwaśnej śmietany 18%
Z podanych składników zagnieść ciasto, podzielić na dwie połowy, wgnieść ciasta na blaszki (24x36) wyłożone papierem do pieczenia.



  • dżem
W oryginalnych przepisach jest duży słoik dżemu z porzeczki, ja nie miałam więc użyłam również ciemnego jednak z jabłka i aronii, starczył mi mały słoiczek ok 150g. Dżem wyłożyć na kruche spody, po równo na oba.


Beza
  • 6 białek
  • 1,5 szklanki cukru pudru
Beze ubijamy na sztywno, pod koniec partiami łyżka po łyżce dodajemy cukier puder stale miksując i robiąc przerwy przed kolejnymi łyżkami, żeby cukier się dobrze rozpuścił. Beze wykładamy na nasze spody po połowie - jeśli mamy możliwość piec razem robimy całość na raz, jeśli będziemy piec ciasta osobno ubijamy tylko połowę bezy. 


  • 120g płatków migdałowych 
Beze przed pieczeniem posypujemy migdałami, po połowie na każde ciasto.


Ciasta pieczemy w 170st przez 40 minut, ja piekę oba ciasta na raz z termoobiegiem. Po upieczeniu wystudzić


Krem

  •  750ml mleka
  • 4 łyżki cukru
  • 1 jajko
  • 4 żółtka
  • 40g mąki ziemniaczanej
  • 20g mąki pszennej 
  • 200g masła w temperaturze pokojowej
 500ml mleka zagotowujemy z cukrem. Pozostałe mleko zblendować z resztą składników ( bez masła!) i wlewać pomału na gotujące się mleko stale mieszając.Na małym gazie podgotować ok 3-5 minut, najlepiej delikatnie mieszać i rozcierać trzepaczką by nie powstały grudki. Wystudzić. Gdy budyń będzie zimny zmiksować z masłem


Na jeden z płatów ciasta wylewamy krem budyniowy, przykrywamy drugim ciastem, całość można posypać cukrem pudrem ( następnym razem pominę bo jak dla mnie bez jest już bardzo słodka). Ciasto schłodzić minimum 3h, najlepiej całą noc

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz