piątek, 13 września 2013

Jajko zapiekane w szynce


Prościej być nie może :) *


  • Jajka
  • Duże plastry szynki
  • Ser marmurkowy ( lub dowolny)
  • Sól, pieprz
  • oliwa ( opcjonalnie )

Formę do muffinek smarujemy oliwą. Wykładamy w nią szynkę, wbijamy jajko, solimy, pieprzymy na nasz gust, na wierzch dajemy ser ( starty lub cienkie paseczki). Piekarnik nagrzewamy do 200st, jajka zapiekamy około 10 minut. Trzeba zaglądać i pilnować pod swój gust. Ja chciałam mocno ścięte bo synek lubi pieczone żółtko i trzyma sobie sam w rączce, tak więc po 10 minutach piekarnik zgasiłam, ale nie wyciągałam od razu jajek. Po upieczeniu zostawiamy 3 minuty na stole, a po tym czasie można łatwo i ładnie wyjąć szynkę z formy






* można dodać szczypiorek, paprykę lub inne ulubione dodatki do jajka. Jeśli aparat pozwoli w najbliższym czasie dodam, tym razem wersja podstawowa tego prostego, a pysznego dania :)

1 komentarz:

  1. ...pychota. Oh...coś czuję, że zapowiada się u mnie pyszne jejeczne śniadanie na rozpczęcie udanego weekendu :).

    OdpowiedzUsuń